Ari & Rut

 

Idag har jag vart ute och kört Ari, fick lirka lite med han för att han skulle komma från hagen, men tji fick han för jag vann :D haha !. Väl inne i stallet var han småsur, för jag tror han trodde jag bara skulle borsta han som jag gjort under tiden han tappat skor. Men när jag kom med selen så blev han otroligt glad så han kunde knappt stå still, han eggade upp sig själv till max =).

Trodde det skulle braka av i en jäkla fart, men icke han skrittade och småtravade när jag ville. Hemvägen ville han trippa hela tiden men jag dressyrkörde en stund och stallde honom åt olika håll då lugnade han ner sig direkt. han var riktigt duktig idag för att stått så länge. Hoppas han kommer imorgon igen så vi kan komma igång på allvar nu !

 

Rut tog jag in och skulle rida, då börjar det småregna när jag sadlar henna =/, hon hatar regn. Men jag satte på henne skydd för ansiktet och gav mig ut ändå. Jag hade tur för det slutade att regna nästan direkt när jag satte mig upp. Vi skrittade ut i skogen, och småtravade på väg hem. Kändes helt underbart att få rida henne. hon var på bästa humöret och gjorde mig superglad.

 

Mina underbara hästar, ni gör mig verkligen superglada när ni är på era bästa dagar !!! Älskar er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0