Besiktning



Hmm, igår var jag och skulle besikta Skodan, det gick sådär kan jag säga. Jag misstänkte att jag skulle få minst 5 2:or, varför vet jag inte, utan bara misstänkte det, kändes inte bra och för första gången någonsin när jag besiktar bilar så var jag lite nervös...
Gick mycket sämre än att få 5st 2:or,,... Jag fick rulla ut bilen innan han ens börjat besikta...

Skodan är lite lustig, han läcker diesel när han själv vill, kan ta flera veckor emellan gångerna och när han väl läcker gör han en pöl under sig :(. När jag blev inkallad till besiktningen så körde jag in och stängde av bilen.
Kliver ut bilen och besiktningsgubben typ ropar, "vad är det som forsar under bilen ? "
Faaaan, tänkte jag och böjde mig under och visst, det bara rann ur diesel, gubben trodde det var vatten, men jag sa direkt att det var diesel.
Han såg inte direkt glad ut, han sa att han kunde göra en besiktning, men det var en stor självklar 2:a direkt. Och nej sa jag då, så jag avbröt besiktningen och backade ut och försvann min väg.
Skodan är lastbilsreggad och då kostar det 480kr att besikta den så nej tack till en 2:a jag redan vet om.

Fy tusan också ! Nu ska motorn rivas ner så man kommer åt bränslepumpen, sååå roligt jobb eller inte. Tar flera dagar typ. Helskotta den där bilen är mera inne på verkstad än ute på vägarna tycker jag. Men hoppas det blir bra till slut så den kan hålla länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0