Bra häst ?



Håkan sa igår att jag måste ha skaffat den bästa hästen någonsin... Hmm jag började fundera vad tusan han menade och kom fasiken inte på det.
-Jo sa han, Rut måste vara den perfekta hästen någonsin för ryttare, hon hatar regn och får panik så går knappt inte att rida när det spöregnar, blir iaf ingen ridning när man rider henne när det regnar eftersom hon försöker fly regnet och tappar helt koncentrationen på att hon har en ryttare på ryggen så man undviker att rida henne när det regnar.

Jag kan erkänna att jag kan bli bekväm när det spöregnar ute och skita i att rida, småduggar det så rider/kör jag ändå. Men Rut är alltså den perfekta hästen för bekväma ryttare :D haha. Inte tänkt just i de banorna, men han har helt klart rätt. Rut är perfekta hästen :D !!

Däremot Ari måste ju vara den sämsta hästen då för ryttare, för han skiter fullständigt i om det så vräker ner snö, regn eller blåser full storm, han vill ut och bli körd ändå och bryr sig inte ett dugg om vädret, lite tvärt emot hästar jag har :D

Men spelar ingen roll hur de är, jag älskar dem ändå, ibland blir man sugen på att skaffa en häst som kan massor inom dressyr, typ fullblod/halvblod. Men Håkan säger att jag måste göra mig av med någon av de jag har nu och ALDRIG att jag kan göra det så jag får nöja mig med det jag har ;).
Kanske om tiden och lusten finns längre fram att man kan hjälpa till hos någon och åka och träna deras häst =)

Men fick reda på att Rut kan en del inom dressyr, så nu ska hon upp i kondition så jag kan åka iväg och träna lite dressyr och se vad hon tycker om det min lilla speciella dam ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0