Imorgon



Längtar lite eller ganska så mycket till imorgon, då ska jag nämligen släppa ut grisarna i sin nya hage för första gången, tror nöffisarna längtar mera, speciellt Staffan.
Staffan skriker och nöffar hela dagarna om han inte får gå ut i sele varje dag ungefär, så han kommer stormtrivas att få vara ute. Östen är jag lite mer orolig för ifall han kommer fixa detta, han är inte selvan och inte riktigt tam ännu. Men hoppas det kommer funka med han med =).
Till en början kommer de få gå in på nätterna, då grishuset inte är färdigbyggt. Håkan har börjat gjort grishuset, grunden ännu ungefär och vi ska fortsätta tillsammans bygga den ihelgen, se om vi kommer överrens om hur den ska se ut och bli klara.
Till en början får de gå in vilket fall som helst, även om huset blir klart. Tror det är bra träning för Östen att bli hanterad lite mer än vanligt och så lär de sig följa mig mycket bättre. Staffan följer mig redan, han blir jätteledsen om jag går ifrån han, riktigt liten mammagris det där.
Östen däremot ser sin box som trygghet eller Hoppetossa är också hans trygghet, så tänkte faktiskt stoppa in Hoppetossa tillsammans med grisarna i hagen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0