Lädervård


Känner mig duktig idag !!

Idag har jag vart duktig och tvättat en hel massor av lädergrejer i sadelkammaren. Stigläder, 5 olika träns, martingal. förbyglar mm. Blev en hel del. Jag är sjukt dålig på att tvätta och smörja mina lädergrejer, något jag verkligen måste ta mig i kragen och göra oftare. Gör man det oftare blir det lättare, lädret blir mycket trevligare att hållas med plus att det håller hur länge som helst med bra vård, ändå är jag ganska slarvig med det ;).

Ska hänga och torka till sig, sedan ska jag olja in det, tror nog att ett par träns kommer vilja ha olja minst två gånger. Sedan är det dags för selar och tömmar att tvättas. Värsta jag vet att tvätta är tömmar, tar så lång tid, men men måste väl göras antar jag.

Bara en sak att nämna, Ha aldrig grisar i närheten när ni utför lädervård, de tycker nämligen att lädertvålen luktar mumma så de tar grejerna och springer iväg med :D.
Såg ganska så kul ut när Östen fick tag i ett par tyglar och sprang iväg med medan Staffan fick tag i ett helt träns och stack. Undra om de tänkte ut och rida ;D haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0