Lite mer tips om LCHF



Om man blir lite småsugen mellan måltiderna är ett bra tips att ta någon näva nötter eller lite frön. Hur nyttigt som helst! Jag kan ta en tallrik A-fil tillsammans med nötter, frön och lite hallon i.
Ska man äta pannkakor eller någon annan måltid som man vill ha sylt till så kan jag rekommendera att ta vanliga bär istället som man mosar sönder, slipper man allt sötningsmedel. Bär innehåller ganska mycket fruktsocker, som LCHF vill att man ska äta lite av, men vill man verkligen ha sylt till något är det bättre med vanliga bär av något slag.

De dagar jag blir sugen på glass, så äter jag Triumf Äkta Gräddglass, tinar upp frysta bär så de blir riktigt varma, häller det över glassen och mumsar i mig för fulla muggar, supergott !

Är man ganska så sockerberoende så är det tufft att börja med LCHF fullt ut, jag var hur sockerberoende som helst, åt ganska så mycket godis och drack en hel del Red Bull. Första två veckorna bet jag totalt sönder mina fingrar, pillade på allt så fort jag stod still, magen var i uppror och världens huvudvärk. Var väldigt lättretad, mer än vanligt, och ville bara äta hela tiden.
Men jag gav mig fasiken på att det skulle gå och det gjorde det :). Nu om jag syndar och äter godis så är det enbart mörk choklad och äter lite grand, sedan är det bra. Jag vill inte ha, hur skön känsla som helst. Förut när man köpte godis, åt jag det tills det var slut direkt, hur mycket jag än köpte, men nu kan jag äta en ruta på en chokladkaka och sedan lägga den åt sidan.
Kan hur enkelt som helst sitta med någon som äter godis, dricka eler något annat sött utan att bli sugen eller ens vilja ha.
Jag är helt enkelt inte sockerberoende för första gången i hela mitt liv ungefär, underbar känsla för mig !


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hur är det med linser och bönor? Är det bra enligt LCHF, för jag funderar ju också lite på det här. men efetrsom jag inte är ngt fan av stora köttmängder så skulle det bli kyckling och fisk för min del. Men vet inte hur det blir med protein då. Ägg kan jag ju inte äta några mängder av pga av gallan. egentligen inte för mycket fet mat heller. ;) Men jag vill i varje fall prova för att se hur det funkar.

2011-05-22 @ 10:55:43
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0