Motion



Jag är som sagt ett levande bevis att LCHF fungerar även om man inte motionerar ;) hehe.
Jag är hemskt dålig på att moitonera, försöker hela tiden, går ett tag och så slutas det.

Men jag försöker gå ut och gå, oftast med en häst som sällskap, då får man mera drivkraft. Ett tag var jag och Håkan till kvarntorp och gick i deras trätrappa, 427trappsteg, men efter skadade ryggar så vart det nerlagt, men hoppas att ryggarna snart blir bra så man kan återuppta det.

Försöker rida en del nu, och även småjogga med häst till hands som drivkraft där med.

Men i stora hela rör jag mig väldigt lite.
Nu har jag skadat ryggen så motionen den senaste tiden har vart minimal, men så fort jag är helt okej, ska jag börja gå ut och gå ca 30min 3-4ggr i veckan och rida 7ggr i veckan, blir inte ridning varje dag utan jag har 2 hästar och rider även på ridskola :).

Även de här två veckorna jag har nästan bara legat på soffan för ryggen så går jag ner i vikt, allting beror på vad jag äter.
Igår kväll syndade vi på en påse ostbågar, men ingen av oss gick upp i vikt av den, utan däremot står vågen still i 3-4dagar innan man märker något igen.
Dricker man alkohol och även något annat syndigt så går man lätt upp 1-2kg direkt. Tar sedan 3-6dagar innan man börjar gå ner igen, då får man fråga sig själv, " Är det värt att äta/dricka detta?" För man vet att vågen kommer gå upp eller stå still.

I början av dieten så åt vi ingenting syndigt, för att verkligen få igång processen i kroppen och märka skillnad så fort man kunde, nu bryr vi oss inte lika mycket för kroppen vet exakt vad vi håller på med.

Håkan däremot har tränat ganska mycket innan han också pajade ryggen. Han tränade på gym 2-3ggr i veckan. Ut och gick/joggade 2ggr i veckan. Körde Cross 3-4ggr i veckan och kunde även cykla emellanåt.
Nu när ryggen är skadad och han inte moitonerar alls så går han fortfarande ner i vikt, så tror att träningen kanske ger effekt fortare, men inget man måste göra om man har svårt att hitta tiden eller motivationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0