Nackdelar



Jag vet en stor nackdel med att äta denna kost och det är omgivningen. Deras blickar, deras tankar och framförallt deras negativa tankesätt över allt detta. De tycker man är dum i huvudet för att äta kolhydrater det måste man ju för annars dör man osv osv. Uppenbarligen så gör man inte det ;)

Andra tips om man, jag har vart på McDonalds ett par gånger med folk som skulle äta där, jag har också vart hungrig och har då beställt in enbart hamburgaren med en mugg vatten till.
Tagit bort brödet och bara ätit hamburgaren med innehåll. Men måste få säga att det inte är att rekommendera för det är inte gott utan något man äter för att bli mätt.

Äter folk på pizzan kan man beställa en calzone och äta innehållet bara eller någon form av kebabsallad funkar :)

Det svåra med denna kost är att hitta en balans mellan allt, nu har vi ätit detta så länge så vi vet vad våra kroppar behöver, eller nja jag har fortfarande lite svårt för det.
Min magont och yrsel jag haft bra länge nu var nog tack vare att jag ätit för lite proteiner kom vi fram till så nu äter jag massor av kött, fisk och korv :)

Finns lite andra nackdelar med:, jag känner mig illamående ibland när jag ser vad andra stoppar ner i sina kundvagnar när man vet hur mycket socker mycket av det innehåller, förut så tittade jag inte ens ner i deras kundvagnar, men nu gör jag det, Dumma Fia !! Försöker verkligen låta bli, men kan inte..

Jag får lätt kramp i vaderna, vilket många säger har med kosten att göra, alla säger att det är övergående, och visst det blir bättre och bättre så kanske är sant.

Man blir urfattig för att man måste handla nya kläder ;)

När man börjar med denna kost så får man olika besvär, en del får massor en del får lite. Kallas övergångsbesvär. Jag fick ( och har fortfarande ) ganska så fett hår. Huden blev torrare, men är nu bättre.
Huvudvärk första veckan och irritation första månaden ( men beror nog enbart att jag inte fick socker ).
Kramp i vaderna nästan varje natt i början, nu kanske 1 gång varannan vecka.
Väldigt för få toabesök för min del i början, nu regelbundet. Håkan var det däremot tvärtom, han fick gå på toa flera gånger per dag i början.
Alltid småhungrig, men ignorerade man hungern om man visste med sig att man ätit bra så gick det över hyfsat fort, kanske 1-2v.
Magont är det många som får, det fick ingen av oss.
Fick även metallsmak i munnen, dålig andedräkt och svettades floder i början, det försvann hyfsat fort det med.

Väldigt olika hur länge den här övergångsperioden håller i sig hos folk, en del har den inte alls en del har jag hört haft till och från i 6mån innan de helt blir av med alla besvär.
När besvären höll i sig, speciellt eksemen jag fick så var jag beredd på att lägga av, men tack vare min underbara Håkan och några fina ord från andra så gav jag inte upp och det är jag tacksam över !
Vill verkligen inte gå tillbaka till hur vi åt förr :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0