Ridlektion 8



Igår bar det av mot ridlektion, som jag väntat. Inte bra att ge återbud en vecka, nu fick man vänta ihjäl sig i två hela veckor. Fick rida Ca-Do som jag nästan bara ridit. Ridläraren ville att jag skulle rida henne igen och se om min rygg fixade hennes steg bättre än Prebens som jag red när ryggen small till.
Och ja, det gjorde det :) Ingen är gladare än jag, ryggen kändes av, det kan jag inget säga om, men jag stod ut.
Jag och Martina lånbyttes ridvästar och hennes väst var mycket slappare så ryggen behövde inte vara spikrak hela tiden, tror det gjorde massor att bytas västar. Tack Martina :) Jag har även börjat tränat upp magmusklerna här hemma så jag ska orka hålla emot allting med magen och det gjorde nog susen med lite grand.

Vi tränade nästan bara skänkelvikningar, vilket jag tyckte var superkul. Ca-Do var riktigt pigg, skrittade på som bara den och blev tittig för allting på ridbanan, kanske inte så konstigt eftersom det blåste storm, men hon skötte sig riktigt bra. I början fick jag kämpa lite för att hon skulle lyssna på halvhalterna och tygeltagen, men efter lite lirkande och att jag hittade hennes rätta knappar så funkade allting helt klockrent, såå nöjd över gårdagens ridlektion !
Fick beröm i massor över att det gick så bra för oss ihop, dock får jag läxa på att lära mig att lyfta blicken, något jag har hur svårt som helst med, men det ska jag träna bort :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0