Ridning



Det känns helt underbart med mina hästar !! För första gången på hur länge som helst så börjar jag verkligen komma igång med dem båda. Rut rids nästan enbart, vilket hon trivs bäst med.
Ari både rids och körs, funkar klockrent båda och med han.

I lördags var Ellinor här och hon red ARI !!! =) Kändes helt underbart att Ari äntligen låter någon annan rida han. Allt gick superbra, vi skrittade bara eftersom de är under igångsättning, men Ari gjorde ingenting !. Duktig kille !!
Jag red Rut samtidigt och hon blev väldigt stressad fram emot slutet, kanske det var för att vi krånglade och visste inte vilken väg vi skulle ta hem i skogen ;).

Längtar som tusan tills båda hästarna igång och man kan ta långturer på dem och få galoppera långa sträckor.
Känns som Rut blivit hur mycket gladare som helst sedan jag började rida henne ofta.
Ari vet man aldrig hur han känner, han är otroligt svårfångad nu och vart det en period, riktig liten knasboll det där, så vi hjälps åt att jaga in han då funkar det =).

Jag har tyvärr inte kvar någon av mina medryttare av olika anledningar, men har gett mig fan på att sätta igång dem båda två oavsett vad och det håller vi på med för fullt ;).
Ellinor är superduper schysst som kommer hit emellanåt och hjälper till och rider dem. Superskoj att få sällskap ibland och få bubbla av sig :D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0