Ryggen / Ridlektion 6



Fy tusan vad min rygg bara värker och värker. Var hos sjukgymnasten i måndags som sagt, knakade på för fullt i ryggen. Och senare på kvällen hade jag sivnont, vilket var ganska så konstigt, för öm brukar man vara men inte ha svinont. När jag vaknade upp igår tisdag så kändes det mycket bättre, jag kunde ligga och stå utan att det gjorde ont ! Gjorde lite rörelser, men det kändes inte mycket så jag trodde att jag var mycket bättre redan så jag bestämde mig för att åka till ridlektionen i alla fall, vilket var det dumaste jag gjort !

Vi bytte hästar denna gång och jag fick en som hette Preben, vi satte igång och skrittade, travade och gjorde en massa övningar. Gick klockrent, Preben var ganska så seg och snubblig av sig, men helt okej. Supersnäll häst fick man känslan av direkt.
Ungefär efter halva lektionen så skulle vi börja galoppera över bommar på volt. Satte av i galopp från skritt och vilken lycka det var. Jag har aldrig ridit en häst som klarat av att göra det så det var första gången, skitfrän känsla ;)
Gick bra i början av galoppen, men sedan gjorde han ett ryck och jag dunsade ner i sadeln och det bara small till i ryggen =(.
Skrittade lite då, men envis som jag är ville jag testa galoppera igen och se om det skulle gå, men nästan direkt vid galoppfattningen så small det till i ryggen igen samtidigt som det svartnade för ögonen, jag höll på att svimma och ramla av hästen av smärtan :'(
Skrittade runt, men fick så ont varje steg han gjorde så valde av avbryta lektionen och gå ut därifrån =(. Fyfan vad ont det gjorde varenda steg jag tog och jag blev så arg så jag grät.

Fan vad arg jag är fortfarande, jag hatar min rygg ! Jag älskar mina ridlektioner och jag älskar att jag börjat kommit igång på allvar att rida Rut, men nu ska min rygg sabba det. *grrr*
Ska till sjukgymnasten på fredag igen, hoppas han kan göra underverk !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0