Sommarbete redan?



Mina hästar har redan börjat fått gå in i olika hagar och börjat äta gräset som finns, och har faktiskt redan funnits en hel del gräs så de är väl in vanda att få äta gräs, jag brukar försöka vänja in dem lite försiktigt på vårkanten när gräset kommer upp så inte magen får en chock när de ska äta massor.
Jag har lite funderingar på att släppa dem i stora sommarhagen redan för att börja äta gräs, tittade i förra årets kalender och förra året släppte jag in dem 4:e juli !!! Och funderar redan nu den 6:e maj att släppa in dem.
Gräset exploderade i mina hagar förra omgången värme och misstänker att blir det varmt nu igen som de säger så kommer det fortsätta växa ;).
Jag har det riktigt bra med mina hagar, för de är ganska så stora med gott om gräs om vädret är bra så det finns en hel del gräs för dem om sommrarna =). Har fått förfrågningar ifall 2hästar får komma på bete, men 2 hästar till blir för mycket utan 1 till skulle funka. Vill att mina ska få äta gräs så länge det går, både för deras och min skull =)!

Heja Heja värmen och regnet, både jag och hästarna älskar vädret så gräset växer så det knakar ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0