Ari

Ari är det nog inte direkt några problem med. Mer än att han har känslig rygg, spatt och dåliga bak knän ;-).
Kan det bli mer problem än så?
Fast han klarar sin vardag om jag sköter han på rätt sätt.
Rätta sättet enligt mig är att värma upp han lugnt i minst 20min innan det börjas travas i både körning och ridning.
Använda Back On Track massor och ta ut någon som behandlar han emellanåt.
Och han behöver motioneras regelbundet för att må bra i kroppen.

Just nu när det är trassel med allt blir Ari ståendes vilket märks att han inte vill. Han blir aningen stel i bakbenen och han kan vägra komma i hagen.
Motionerar man han regelbundet visar han ungen stelhet och han kommer nästan jämt.

Ska jag sluta med hästar så ska Ari tillbaka till sin förra ägare Anna. Ari går inte att sälja eller ges till någon annan då Ari är väldigt speciell med stora bokstäver. Ingen förutom jag och Anna som förstår oss på han.
Kan inte Anna ta tillbaka han ska Ari somna in om jag bestämmer mig för att sluta, finns som sagt inga andra val med han.
Får man Aris förtroende fastnar man rejält för honom, han är en helt underbar häst.

Skrev nog inte om Rut, ska jag sluta med hästarna så ska jag fråga förra ägaren Monica annars ska hon ut på foder, säljas eller ges bort till rätt person. Hon ska inte tas bort !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0