Mera man lärt sig

Finns fler saker jag lärt mig av detta strul med Räkan och det är att aldrig lita på människor trots att magkänslan säger att det är okej..
Jag har haft rätt god människo kännedom, har nästan alltid rätt om hur en person är redan efter att träffat den en kort stund, men i detta fall med Räkan så har jag haft kraftigt fel om två personer.
Så lärdom 1 är att aldrig lita på människor trots god magkänsla.

Lärdom 2 är att sluta vara så snäll mot allt och alla, jag är ofta överdrivet snäll och säger inte ifrån i första taget, vilket resulterar ofta i osämja/ stor bråk eller annat. Men har nu lärt mig bita ifrån ordentligt på allt från litet till stor sak för min egen skull, bara jag som får skit i slutet om jag inte säger ifrån från början.

Lärdom 3 måste vara att aldrig komma överens om massa jävla saker på kontrakt, jag ska inte lova ett skit till förra ägare om hästar till exempel.. Inte för att jag vanvårdar djuren utan för att jag vet att jag kan sköta om djuren på bästa sätt så jag vill kunna göra det ifred utan massa krav!

Lärdom 4 är att aldrig dela ett djur med någon för djurets skull!

Det är de fyra sakerna jag kommer på såhär på rak arm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0