Räkan

Jag, tjejen dom ägde räkan ihop med mig och förra ägaren har gjort ett muntligt avtal att Räkan inte ska byta hem någon mer gång.
Varför jag ens gjorde det muntliga avtalet var för att jag tog för givet att jag skulle dela Räkan med tjejen länge och inte bara ca 6v, visste jag om det skulle jag aldrig ens funderat på att ta Räkan.

Förra ägaren vägrar låta Räkan byta hem, spelar ingen dom helst roll då hon tycker/tror att det bästa för henne att somna in istället för ett annat sista hem. Inget jag kan göra åt, jag har frågat, men hon vägrar.
Bryter jag det muntliga avtalet antar jag att hon anmäler mig och sådana larvigheter orkar jag inte med.

Så tyvärr gott folk så finns det inget annat jag kan göra än att låta henne somna in. Mest synd om Räkan och den andra personen i detta kaoset som det är synd om är mig..
Jag måste tvingas ta bort en frisk häst, en häst jag hämta hem för jag trodde hon skulle få ett bra och lååångt nytt hem. Inte kul att se på henne varje dag och veta att snart bokas slakt tiden...

Så då vet ni mer av läget :-/..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Funderar lite på VAD hon ska anmäla dig för..? Ring och kolla med en advokat. Är det en rak enkel fråga brukar dom kunna svara på det på telefon, utan att ta betalt, ring annars kommunen, de har nog också jurister som kan svara på frågor.

Länsstyrelsen, de är väl de som kollar upp att djur har det bra och så nuförtiden? Ring dom, dom har nog också nån advokat när det kommer till djurfrågor.

2011-11-18 @ 17:38:15
Postat av: irriterad

Ja precis, ring & kolla upp, eller kan du inte söka om nån som kan köpa in sig i hästen då?

2011-11-19 @ 08:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0