Får inte va ifred

Stackars lilla Räkan får inte ens vara ifred när det är kvällsmat ;-).
Utan blir störd då av lille Östen som vill dela mat med henne.
Räkan accepterade grisarna jättebra, testade ordentligt igår genom att ta in båda i hennes box.
Räkan sa ingenting utan ville bara lukta och pilla på dem :-).

På min gård måste alla djur kunna samsas med varandra för allas enkelhet. Så igår var det dags för Räkans stora test att ha se grisarna på nära håll en längre stund.

Jag vet att det kan gå illa, jag är alltid med och på min vakt, men måste chansa med för annars vet man inte.

Rut gillar däremot inte grisarna, är jag med så gör hon inget men går jag ifrån får gärna grisarna sig ett bett. Rutti Tutti kan vara lite grinig, medan Ari älskar grisarna :-).


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Såklart alla djuren på gården ska tränas att acceptera varandra, tycker du gör helt rätt!

Håller dock mina skurkar ifrån varandra när jag inte har dem under uppsikt, hästarna är ju lite explosivare än kamelpojkarna så man vet aldrig riktigt vad som händer;)

2011-10-23 @ 11:02:01
URL: http://kamelaventyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0