Ruts springtur

Idag så körde jag och Helena Ari. Ari skötte sig exemplariskt, hur duktig som helst. Lite stolt matte vid hemgång :-)!

Efter det så tömkörde Helena Räka och jag tömkörde Rut. Gick in i skogen och efter ett tag kom vi fram till ett dike med vatten i, jag mande på Rut och hon hoppade över...
Samtidigt som hon hoppar märker jag att mitt lillfinger är i kläm i tömmen så jag fick vackert släppa tömmarna fortare än kvickt.
Rut märkte att det inte tog stopp så hon galopperade hem "/.. Jag fick springa efter, fick ringa Håkan i be han ta emot henne på stallplan.

Räka o Helena fick vända och fortsätta lugnt hemåt, för Räka som är lugnet själv stressade knappast upp sig utav det där..

Summa sumaro: Rut fick glädjespringa och hennes matte fick världens motion som är väldigt bra för henne/mig :-).


Kommentarer
Postat av: Tess

HEJ!

Allt bra med dig idag? :)

(kommentera bara i direktlänken om det rör tävlingen)



Medverka gärna i HelgensBlogg! så är du gullig! :)

Direktlänk: http://tessvonolsson.blogg.se/2011/october/bli-helgensblogg.html#comment



Kram!

2011-10-12 @ 13:05:17
URL: http://tessvonolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0