2 år med fina Ari



Igår var det 2 års dagen med Ari. 2 år sedan jag hämtade honom i SuraHammar. Man brukar säga att tiden går fort när man har roligt, för jag tycker inte det känns som 2 år sedan jag hämtade honom.
Men roligt vet jag inte om jag kan säga att jag haft hela tiden med Ari, det har vart väldigt mycket upp och ner.
Många gånger jag funderat över att kanske lämna tillbaka han eller slakta, men hela tiden har jag sagt till mig själv " Nä en chans till får han" och sådär har jag sagt mååånga gånger så undra hur mycket chanser han fått egentligen ;).
Men jag är inte den personen som ger upp direkt med djur, skulle aldrig falla mig in. Har man skaffat sig ett djur får man baske mig ge det en chans ( eller flera ) också  :)
Ni som följt med under Aris gång hos mig vet hur han och jag haft det, långt ifrån lätt många gånger.

Men jag ångrar ingenting, all tid, svett, tårar och framförallt svordomar man har lagt ner på honom och det kommer garanterat bli mera av allt det jag skrev nyss, men det är det värt.
För innerst inne är Ari världens underbaraste lille tokstolle, när han är på sitt bästa humör finns det nog ingen häst som slår han, inte ens Rut faktiskt. Det är bara Ari som kan vara sådär Mysig som bara han kan, går inte att förklara när man inte känner han.

Jag vet nu att han trivs hos mig även om han faktiskt skulle må bättre av att ha ytterligare en kompis till i hagen, tror de båda två skulle vilja ha en till "flockmedlem" för att de ska coola ner lite. Ingen av dem är direkt ledare så en ledare skulle de vilja ha eller att någon annan häst kommer in så Ari eller Rut får träda fram som ledare.


Jag vet också att Ari litar på mig till nästan 100%, och det känns och märks. Han är fortfarande emellanåt väldigt tokig och het, men så kommer han alltid att vara misstänker jag och det är bara han som mår dåligt över det, inte jag eller rättare sagt hans organ och mage mår dåligt av hans stressande.

Jag älskar dig min lilla knasboll Ari O. spelar ingen roll vad du gör, även om man hatar dig för en stund så älskar jag dig lika fort igen eller alltid innerst inne :).

Hur mycket trassel och bråk vi haft Ari och jag så har vi även haft riktigt kul också ihop, det får man aldrig glömma :).

Fina Ari som bott i Hjälmsätter hos mig i 2 år och de åren kommer bli många flera får jag hoppas :)

Kommentarer
Postat av: anna

tänk va tiden går, känns som de var igåg som du hämta honom, men tiden går fort, Och man får nästan en tår i ögat när man läser de du skriver om honom, Blir så glad över att han hamnade hos dig, att han har de så sjukt bra nu.

Och bara tacksam över att du trots hans problem tog dig an honom, och har gett honom de bästa.

Fast ja inte kunnat se honom ännu så vet ja att han har det super!

2011-09-06 @ 20:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0