Häggrid besök



I lördags så åkte jag hemifrån ca 09.30, åkte till Fjugesta och hämtade upp mamma och Emil. Sedan bar det av vidare upp mot dalarna. Restiden skulle ta ungefär 2.5timmar enligt eniro kartan. Nu är det nästan 2 år sedan jag var hos dem och lämnade Häggrid, jag har ganska så bra lokalsinne så mindes en hel del efter vägen.
Men när kartan talade om att jag skulle svänga av så blev jag väldigt osäker, stämde inte alls med hur vi åkt upp med Hägge. Började åka in på den vägen men vände snabbt då jag insåg att det blev fel. Följde lite instinkt och kartan så blev det rätt en hel del efter det.
Men sedan sa kartan igen att vi skulle svänga av då blev jag också osäker för kände inte igen mig, men namnet på skylten kände jag igen att de bor åt det hållet så vi svängde.
Kan tala om att det blev HUR FEL SOM HELST !!!
Vi vände flera gånger, knackade på hus ( fast ingen var hemma ), men efter väldigt mycket OM OCH MEN och jävligt dåliga vägar så kom vi fram, sisådär nästan 1 timme försent :(.. Jaja fram kom vi iaf :)

Väl framme så fick vi lite mat och så börjades det pratas, sedan var det dags att gå ut och hämta Häggrid och britta i hagen för vi skulle få ut och köra par ihop med dem :) !!

Tror inte Häggrid kände igen mig direkt vilket var skönt för det visar verkligen hur bra han trivs hos sin nya familj. Men fy fasiken vad stor han blivit, riktigt glad att han inte är i mina ägor, skulle inte vilja äga en sådan stor häst ;)
Dels hade han vuxit på höjden ännu mera !!! hur nu det är möjligt ;)
Dels hade han breddat sig enormt över bogen, halsen, huvudet, rumpan ja allt egentligen. Han har gått från att vara en tanig ardenner till en enormt stor ardenner.
Han har en hel del kvar att sätta runt omkring kroppen, mycket muskler och det får han när han tränas. Men han ska nog breddas i bogen mera och halsen kommer nog troligen bli ännu bredare.
Han var skitsnygg !

Och han verkligen hittat sitt hem där han trivs ihop med sin tjej Britta, syntes lång väg att det var hans tjej som han tog hand om. När vi körde så gick han hela tiden och pillade på henne och väl hemma så hade han full koll på vart hon tog vägen hela tiden, jättegulligt att se att de trivdes ihop.
Britta och Häggrid är nästintill exakt lika stora och är skitsnygga som parhästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0