Idag fick Ari en lättare släng av foderstr...

img_9432 (MMS)

Idag fick Ari en lättare släng av foderstrups förstoppning igen :(!!! Tycker inte det är länge sedan han fick det, kan säga att lite oro över det hela finns det.... Bytte hage på dem och i samband fick de lite hö i hagen, Ari hann bara ta någon tugga så började han pipa direkt. Förstod direkt vad det var men jag fick inte fånga han :(!  Lurade till slut han med hjälp av lite betfor och pellets så jag fick tag i han och kunde massera strupen. Verkade ha släppt när jag åkte till jobbet, Håkan tittar till han nu på kvällen, fick nyss samtal om att det var väldigt lugnt i hagen! Lilla gubben, syns att det gör ruskigt ont på han när det blir så och jag är så hjälplös :(!


Kommentarer
Postat av: anna

Usch!! :( Hoppas de inte sker fler ggr !

2011-09-08 @ 21:46:07
Postat av: Anna

Usch va läskigt med foderstrupsförstoppning.. Har bara varit med om att dom fått det av kraftfodret, det har en häst i stallet haft några gånger.. Får din pålle bara det av höet eller kraftfoder också ? Riktigt obehagligt ..



sv; Okej .. jag bor ner bakom Hardemo Kyrka, Öja heter det :)

Berga gård.. vet inte riktigt vart det är .. men på ett ungefär. Brukar hämta hö och halm i berga :))

2011-09-08 @ 22:39:48
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Freja

Usch, trågigt med sånt där !

Men väääldigt snygg grimma på bilden :D

2011-09-11 @ 19:01:19
URL: http://brunskack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0