Ingen dressyr utan "sketen" travare



Många av er undrar nog varför jag skaffat denna lilla sak till häst..

Det var en dressyrhäst jag sökte till tusen, MEN jag har även insett att jag nog aldrig kommer ha råd till en sådan häst jag vill ha.. De hästarna kostar oftast minst 20.000kr och uppåt. Jag kommer ALDRIG ( om jag inte vinner på lotto ), att ha råd till en sådan häst. Och jag vägrar ta lån till en häst!
Denna gård jag bor på kostar för mycket pengar att renovera och rusta upp så jag har valt att prioritera vår gård framför min drömhobby häst. Jag älskar att renovera och pyssla med gården precis lika mycket som jag älskar att hållas med hästarna.
Hästar är inte gratis. det vet alla som vart i närheten av hästpriser. Att äga en gård är inte heller gratis.

Någon gång i livet ska jag ha min drömhobbyhäst... en häst som kan mycket om allt och inget varmblod, men det blir inte nu utan en annan gång i livet, jag hinner nog med att ha fler hästar med tiden ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0