Ny ridhjälm



Jag skulle verkligen behöva köpa ny ridhjälm, vet bara inte vilken dock. Vill eller kan inte lägga en hel förmögenhet, men samtidigt så ska hjälmen vara skön och gärna något snygg med så då kostar det kanske något mer, men jag skulle aldrig falla mig in och lägga flera tusen på en ridhjälm... För jag undrar verkligen varför en sådan dyr hjälm skulle kunna skydda mer än en hjälm för runt 1000 lappen ?! Jag tror man köper märket mycket när man köper dyra hjälmar.
Svårt med hjälmar, men ska in till Till Häst någon dag och titta vad som finns :)


Kommentarer
Postat av: sofia

Jag vet att du inte menade ngt illa. och jag tog det inte så heller. Så ingen fara. VAr nog mest skrivsugen och som sagt. Ville bara dela med mej om hur jag funderar. Nu händer det absolut inte ofta att ngn tar fram en kniv. Var nog faktiskt över ett år sen sist! :) Vi har aldrig haft ngt barnlås på knivlådan just därför Anto provade ngn gång när han var strax över året. Då tog han en kniv från diskstället(!) och kom och bar den likadant som Elias. Wilma har däremot aldrig brytt sig om vad vi har i lådorna direkt. Lilleman är något mer intresserad. Men jag tror mest det berodde på att vi skulle ha lite fruktstund och jag (klant) bad Anton hämta en kniv, då ville nog Elias hjälpa till han med. Men jag tog tag i honom ordenligt och skrämde honom antagligen lite sista gången. Så jag tror inte att vi kommer ha ngt bekymmer med det mer. Vissa saker hjälper det nästan bäst att skrämma upp dom med. Jag tar till samma princip om ngn skulle få för sig att rusa ut i trafiken. Det måste dom direkt förstå är livsfarligt.

2011-09-07 @ 19:52:25
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Anna

sv; Hehe, ja det är lite förvirrande kan jag tänka mej, men det är samma häst :)



Är du också Örebroare ? o: Om du menar till häst i Örebro så var jag där idag och det fanns inte mycket hjälmar inne .. Lamicell-hjälmarna var i princip slut, bara några stycken kvar, sen fanns det några CO-hjälmar inne och sen lite av varje .. :/

2011-09-07 @ 20:39:57
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Anna

sv; Okej, ja, jag bor mellan Hallsberg, Kumla och Fjugesta, i Hardemo ;) Men har hästen ute i Viby :)

Går dock i skolan i Hallsberg, hehe.



För mej var BoT superskön och såg rätt bra ut på huvudet medan JW var obekväm xD Synd eftersom jag tycker den är snygg :)

2011-09-07 @ 22:33:35
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Anna

sv; Va häftigt ! Jag gick också i skolan där. Var i Hardemo bodde du ? :)



Jag hade ute Kristin Svatos, det är henne de andra i stallet har så jag har hakat på.

Det gick jättebra! Landade på 850kr. Har dock inget att jämföra med om det är dyrt eller billigt ;)

2011-09-08 @ 14:55:22
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0