Skenet bedrar



I måndags när jag hade inne hästarna så fick Rut gå in i boxen, väl där inne så pinkade hon, tog någon enstaka tugga hö sedan suckade hon och somnade, snacka om trött.
Ari stalldes på gången för jag skulle börja köra han, när jag började borsta han så började han gäspa direkt. Han gäspade konstant under tiden jag gjorde iordning honom inför körning.
När allt var klart så stod han och flimmrade med ögonen, precis som om han skulle somna vilken sekund som helst.
Jag kramade om hans huvud samtidigt som jag smekte nosryggen, då slappnade han av helt i mina armar och somnade, så himla sött. Jag fick ganska ont i ryggen direkt ( de är bra tunga ;).. ) men vi stod sådär säkert runt 10min. Han sov som en stock.
När en häst gör sådär så litar den på en till 100%, Ari har aldrig gjort sådär innan så jag blev riktigt glad.
Men Ari har förändrat sig helt den sista månaden bara, till det bättre, så himla mysig hela tiden :).

Men jag tog ut han och hoppade i vagnen, han gick hur slött som helst och jag funderade nästan på att vända och låta han sova inne, men när vi väl börjat jogga lite grand så piggnade han till direkt och var med på noterna.
När han var uppvärmd och vi skulle trava på lite mera så tog han tag i bettet och nästan stack.
Galopperade i full fart och tyckte livet var askul, men det tyckte inte jag ;)
Fick stopp på han, men efter det gick det knappt att skritta med han. Han var superpigg och glad :) !
Så jag misstänker att han vilade upp sig så han skulle orka busa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0