Städa stall



Igår var jag riktigt duktig, skulle sopa tak och väggar i stallet för att få bort mycket damm, men jag fick den briljanta ideén att ta fram högtrycksluften och blåsa bort allting.
Sagt och gjort, in med kompressorn och så började det blåsas....Tak... Väggar... Golv.. Kan ju säga att jag aldrig haft så mycket spindelnät och spindlar på mig någonsin och jag fick inte ens panik ;).

Kanske inte den direkta smarta ideén om man är lite skeptisk mot spindlar, men jag måste få säga att jäklar vad städat det blev, dock så släppte färgen massor från övriga stockar/tak som inte är målat, men det får man ta.
Nu är det så rent och snyggt ! Även foderkistan fick sig en dammsugar omgång och ordentlig rengöring.

Taket är nästan helt färdigmålat ( i gången ), ska måla det lilla sista idag och måste få säga att det blev riktigt bra ! Ljust och fint, blir kanon när nya elen kommer upp också.

Idag ska det slipas golv på ett par ställen för att sedan gjuta igen lite ojämnheter i Aris box och på ett annat ställe i stallet.
Ska se om jag hinner måla fönstergallret som Håkan gjorde i fredags åt Ruts fönster :). Kul med nytt galler, slippa sätta in det gamla äckliga.
Och så ska det flyttas tillbaka alla saker som flyttades ut och undan igår när jag lös på högtrycksluften överallt :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0