Hets

Ihelgen när ja körde Ari så bestämde jag mig att ta en längre tur som tar ca 1.5h när Ari inte är i full kondis. Ville köra lite längre då Ari är hur het som helst så behövde "köra ur" han.
Bara det att det gick inte som jag ville alls, meningen va att turen skulle vara relativt lugn så den skulle ta 1.5h..

Börja i en backe då han blev rädd för något och skena iväg som en tok, fick knappt stopp på han. Efter det kunde han inte lugna ner sig, bara takts hela tiden.
När han väl börjat lugnat ner sig så kommer det upp en bil bakom oss som börjar smågasa för att visa att vi skulle släppa förbi den !!, hur då på smal väg liksom?
Och Ari blev stressad o drog iväg. Bilen försvann bakom o kom aldrig igen.
Ari lugna ner sig sådär igen, men då såg han en häst en bit framför, då vart det fullt ös medvetslös igen :-(!

En granne som va ute o körde, Ari trodde det va tävling och höll på att hamna i deras vagn, jävla mongohäst, jag skämdes ihjäl!
Men hon vägra släppa förbi mig så jag kämpade järnet att lugna ner Ari.

Det gick till slut och hästen framför försvann, Ari taktade dock hela vägen hem.
Turen tog 48min ! Gick alltså jäkligt fort mot vad jag tänkt mig.
Tack o lov så fick inte Ari ont i benen av det som ja va livrädd för.
Däremot var han så svett så det droppade om hela han så det var tjockt täcke med hals som åkte på innan han fick gå ut i hagen igen.
Knäpphäst! Men jävligt glad var han iaf :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0