Stjärna

Här för någon helg sedan var jag uppe och grattade Emil ( lillebror ) som fyllde hela 14år.
Han är den minsta syskonet jag har och han är redan 14 så inte är han så liten heller, ack så tiden rusar iväg. Minns när han var så liten och söt nu är han enormt lång och ganska söt ;).

Passade även på att rida deras häst Stjärna som är en kallblodstravare.

Hon har inte blivit riden på några år, minns faktiskt inte när jag red henne sist. Förr kunde jag rida henne lite då och då, men det rann ur sanden efter ett tag.
Dels var jag inte där uppe lika ofta och dels så blev jag lite rädd för allt som hade med ridning att göra.

Nu håller min rädsla sakta men säkert att försvinna så ville rida Stjärna nu :)

Jag, Emelie och Lina ( Robins tjej ), hjälptes åt att borsta henne innan ridningen. Hon fäller massor så tog sin lilla tid ;).
Sedan satte jag mig upp och så bar det iväg, Stjärna kunde knappt skritta hon bara taktade och trippade hela tiden av ren och skär glädje.
Trodde hon skulle spricka av glädje, öronen spikade framåt och fort framåt.

Trots att det är flera år sedan hon hade ryttare på ryggen så skötte hon sig galant !!
Supersnäll som hon är!
Hon var enormt pigg och fruktansvärt glad och det gjorde att hon som sagt taktade/trippade hela tiden.
Vi trava lite korta sträckor, hon ville hela tiden öka och i en backe så skuttar hon till och samtidigt tog några galoppsprång ;).
Så himla söt!
Kändes jätte härligt att sitta på hennes rygg igen, kallblodstravare är en ras som passar mig bra :)

Tack att jag fick låna Stjärna en tur och hoppas jag får göra det snart igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0