Jobbet

Både måndag och tisdag denna vecka har inte vart några roliga dagar. Borlänge båda dagarna, båda dagrna var det helt okej väglag upp på morgonkvisten, men mycket värre på vägen hem.
Måndags vart jag inte alldeles för sen hem, kom precis när jag slutade så det är okej, men fick åka sakta hem iaf.

Igår däremot var det absolut ingen rolig hemgång, plog och saltbilarna vågade sig nog inte ut eftersom de lyste starkt med sin frånvaro, vilket jag inte gillade. Åkte skitsakta nästan hela vägen hem fårn Borlänge till Örebro, jag var inte direkt ensam utan vi var en stor karavan som åkte sakta.
Det som det hela riktigt äckligt är att bilen blir lastad med lätta burar som inte väger så mycket medans släpet blir lastat med hälften ganska lätta burar och andra hälften burar med böcker i, vilket gör att släpet blir svintungt att dra och jag får inget fäste med bilen. Minsta lilla så trycker släpet bilen åt sidan, jag vill absolut inte vara med om det i nedförsbackar för då kommer dte gå åt h*lvete.

Vägen mellan Örebro och Borlänge är inte roliga vintertid säger de, nu har jag vart med om det så jag vet vad alla pratar om.

Lastbilsyrket är nästan alltid toppen vår och sommar och ibland hösten, men vintertid är det en mardröm
typ. Men men jag har valt detta själv, så man får stå sitt kast då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0