När ska man få lugn och ro



Måste verkligen ta mig i kragen och få en rejäl pratstund med chefen, han är aldrig på åkeriet när man ska söka han så antar att det blir telefon man får ta han i, men han är inge rolig att prata i telefon med direkt..

Dessa alla konstiga körningar jag får orkar jag inte med, imorgon efter jobbet, om det nu blir "normal" hemgång, så kommer jag ha jobbat 51timmar på 4dgr denna vecka, ledig idag... Visst det är många som jobbar så, men fan jag har ett liv här hemma också, Känns som man aldrig är hemma, hinner inte med något längre. Och idag när man är ledig ska man försöka hinna med allt man inte hunnit med, vilket blir att man stressar arslet av sig för att hinna..

Igår var en riktigt intressann körning jag fick. Fick åka upp till Ica i Västerås och lossa frysvaror, höll fan på att frysa ihjäl i frysen *burrrr*., sedan skulle jag lossa 2 ställen i Hallstahammar, 1 ställe i Västerås. Lasta 1 ställe i Västerås och sedan till Strängsnäs och lossa 4pall, sedan hem. Alla ställen utom Ica var nya och vägbeskrivningarna var lite sisådär med så blev ngn felkörning som vanligt kanske man ska tillägga..
Var verkligen en tattarkörning med fler fram och tillbaka åkningar.

Alla dessa olika körningar jag får hela tiden och all denna tid jag ska jobba hela tiden gör att jag stressar sönder mig själv, visst jag är en stressmänniska, men jag kan inte äta/sova eller funka normalt överhuvudtaget. Känner redan mig sliten, och har "bara" jobbat såhär i 5v nu, hur ska det bli efter flera månader. Sjukhuset nästa för stress??. Har jämt ont i huvudet och orken i kroppen är som bortblåst. Vill sova i flera DYGN, men när jag väl lägger mig för att sova är jag så uppe i varv att jag inte kan somna.
Det värsta av allt är att jag fått tillbaka hjärtklappningarna, fick det för ca 3år sedan, sökte då läkarhjälp och jag fick gå med ett 24H EKG, och allting visade normalt förutom min stress som läkaren sa åt mig på skarpen att lägga av med för annars kommer det sluta illa.
Då tog jag ledig ett par dagar för att lugna ner mig, låg på soffan i 3dgr. Gjorde susen, visst har jag vart småstressad flera gånger efter det, men aldrig fått hjärtklappning för jag vet att jag måste lugna mig efter ett tag, men nu har allt detta gått så långt att jag fått tillbaka det. Känns som man sprungit maraton så mycket rusar hjärtat ibland...
Vad ska jag göra?, kan inte sluta stressa, vet inte ens hur man gör. Alla skäller på mig att jag måste sluta stressa, men vadå, hur gör man det?.
Folk som inte stressar förstår inte detta problem... Jag vill inte heller stressa, men jag är tydligen sådan här.

Vill ha tillbaka ett tryggt jobb med tider som funkar....

Kommentarer
Postat av: Lina

Det var 5 pallar till Strängnäs vell ? =)

2009-10-30 @ 08:24:02
Postat av: Sofia

Förstår att det måste vara skitjobbigt för dej Fia, jag menar jag är hemma hela dagarna och har ändå svårt att hinna med allt. Jag hoppas verkligen att du får ta dej ett snack med chefen och att det kan bli bättre för dej.



Ska inte säga sluta stressa, men ta hand om dej gumman!



Fel tillfälle kanske, men vill gärna träffa dej här framigenom. Har bror här nu, men sen.



Skickar med en bamsekram och försöker förmedla lite lugn.

2009-10-30 @ 21:55:47
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0