Jobbet



Igår fick jag äntligen reda på exakt hur jag ska jobba här framöver. Antar att det blir som min körning. Kommer inte trivas riktigt ordentligt, för vill ha en "egen" lastbil som man kan pynta som jag vill, men men det är ett jobb.
Så här ser schemat ut iaf:
Mån & Tis- Borlänge mellan 04.00-18.30 Onsdagar- Norrköping mellan 07.00-17.00 torsdagar helt ledig och fredagar- Norge mellan 09.00 och ???. Det vet inte cheferna ännu, men troligen runt 18.00-19.00 skulle jag tippa på.

3dgr i veckan blir det långa dagar, men ons "vanlig" dag och torsdagar helt ledig så det är gött, hinner man med lite där iaf. Och det bästa av allt är ändå att jag är ledig helger, vill absolut inte jobba helg.
Ger erfarenhet också med tanke på att Borlänge är det 25.25m ekipage, och ons är det 24m ekipage ( antar jag eller om det är 25.25m det med) och fredagar är det "bara" 18m ekipage =).

Jag får anpassa mitt liv efter det här, och det som känns tryggt är att jag kan sköta hästarna nästan som jag vill, behöver ha Håkans hjälp med utsläpp måndagar och tisdagar och även eftermiddagsfodringar emellanåt, men de överlever iaf och de får komma in om nätterna, det känns tryggt!.

Så imorgon bär det av till Borlänge med ordinarie chaufför för att lära mig svängen. Nästa vecka blir inte riktigt som vanligt heller. Mån kör jag Borlänge själv, tis ska jag följa med till Norge för att lära mig det. Ons ska jag följa med till Norrköping för att lära mig det, torsdag är jag ledig och fredag kör jag Norge själv.

Det bästa med hela körningen är nog Norge svängen hoppas jag. Mmmmm Norsk choklad blir det att inhandla då, eller vad säger ni Sandra & Robin? =D.

Kommentarer
Postat av: Sandra

WIHOO!! Snacka om att jag kommer åka med till Norge och köpa norsk choklad! :D Längtar redan!! :D

2009-09-24 @ 10:19:19
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0