Kaos i livet eller vad?!

Asså det här med bloggandet går riktigt trögt emellanåt. Känner att tiden aldrig finns att sitta ner och skriva. Har så jäkla mycket att göra jämt, visst sitter jag vid datorn varje dag, men det är mest för att kolla mailen och annonssidor. Håller på att försöka sälja Häggrid för fullt så har faktiskt fått hur mycket mail som helst tycker jag och samtidigt kollar jag lite smått efter en annan häst. Samtidigt som jag kollar efter en bil för vi har sålt våran kära kombi. Saknar den otroligt mycket redan, men samtidigt hade den knallat nästan 30.000mil så det är nog nu felen börjar, typ växellådsras, turboras mm sådana där billiga fel =D.



Går ganska trögt med försäljningen på Häggrid, vilket jag inte är förvånad över. Har vart en hel del som mailat och ringt, men många vill ha han som enbart ridhäst och det tycker jag inte han platsar som!.
Eller som en tjej hon hade typ 5 frågor: 1. Vilken storlek på täcket? 2. Kan han skänkelvikning? 3. Benskydd storlek?. mm. Alltså vem sätter på benskydd på en ardenner liksom, finns det ens i deras storlekar =D, okej täcke, det kan även de behöva om de har arbetat och kommer hem dyngsvettiga. Men är det första frågan man kommer på när man ska maila på en ardenner?!, skulle inte tro det..
Se hur det går, hoppas på försäljning ganska snart så jag kan ordna upp allt dte här med hästarna.
Daniella ska få somna in ganska snart, hennes hovar börjar se hemska ut och hon börjar bli riktigt stel =(.
Och så måste jag få tag i en annan kompis till Ari. Ja mycket med hästarna är det och har vart länge nu, hoppas att det blir någon ordning på allt snart så man kan tänka på något annat..



Och jobbet är det nu kaos med anser jag, chefen tycker nog att det är hur luuugnt som helst =/.
Min körning läggs ner på onsdag som det ser ut nu, kan bli ännu tidigare. Och om jag fattat det hela rätt så ska jag köra Enköping som vanligt mån-ons denna vecka som kommer och tordsdag måste jag vara ledig, men på fredag ska jag följa med en gubbe upp till Borlänge för att lära mig svängen.
Veckan därpå börjar jag mitt "nya" schema. Mån och tis ska jag köra Borlänge mellan 04.00- 18.30 Ons ska jag köra Norrköping, ingen aning om tider. Torsdag ska jag vara extra på Bengt´s ( flytta släp eller köra ngn körning om det är ngn som är sjuk ). Fredagar ska jag köra Norge, ingen aning om tider.
Fattar inte alls vad de tänker med, ska jag jobba ihjäl mig, fattar de inte hur mycket timmar det blir??, man får inte ens jobba lagligt sådär mycket timmar, betalar de mina böter om jag blir stoppad??
Alltså, jag kommer dö typ, jobba sådär mycket, sköta hästar hemma och försöka hinna med hemmet. När sk ajag ha fritid, när ska jag hinna rida, när ska jag ens hinna tänka??. Blir tokig redan som det är idag med allt, hinner ju fan inte med något och nu tycker de jag ska jobba nästan dubbelt upp, hur i helvete då??!!
Jag blir tokig snart asså!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0