Skodan



Jag klev ur lastbilen i fredags vid 19.15 tiden, lämna in nycklarna till bilen och sedan gick jag till personbilen. Vred om nyckeln och inget hände, satt och glögga och testa flera flera gånger, men icke. Till slut var batteriet helt dött, då kom snälla kollegan Tommy och hjälpte till med startkablar runt 30min, men inget hände. Skodan vägrade helt enkelt att starta. Tommy blev tvungen att sticka iväg och då kom Mackan och försökte hjälpa till på alla sätt och vis, men skodan vägrade starta då med. Till slut skulle vi dra igång skiten, men då finns det ingen dragögla på bilfan !!!. Så efter mycket om och men var han också tvungen att sticka iväg och jobba.
Sedan kom Lina och vi drog iväg till Ok för att köpa nytt batteri, dock hade ingen av oss så mycket pengar på kontot så jag fikc ringa hem efter Håkan, men han var inte hemma så det tog tid innan han kom hem och förde över pengar.

Under tiden så drog jag och Lina iväg hem till henna för att hämta nya batterier till ficklampan och en skiftnyckel, sedan till McDonalds, för ingen av oss hade ätit på aslänge. Sedan tillbaka till OK för att köpa batteriet. 1423kr för ett jävla batteri, hutlöst dyrt!!.
Tillbaka till jobbet, kasta i sig maten för att stilla hungern så länge, jag bytte batteri och sedan försökte jag starta, men icke.. Lina blev tvungen att åka iväg och där satt jag och glögga och vred om den förbaskade nyckeln.
Efter mycket om och men starta den !!!!
Jag satt ute i 27minus i 2.5timmar och försökte starta bilfan, så 21.40 lämnade jag Bengt´s då höll jag på att förfrysa mig totalt, kunde inte röra mig knappt!!!

Tusen tack för hjälpen Tommy, Mackan och Lina, ni är bäst!!

På väg hem ringde Håkan och sa att våra underbart snälla grannar Micke & Lillemor hade erbjudit sig att mocka stallet åt mig för de tyckte synd om mig, Tusen tack säger jag bara för det!! Dock ville inte hästarna komma fram till dem så jag fick ta in dem när jag kom hem.

Fick även en till överraskning på det, de erbjöd sig att bjuda på mat också. Så jag kastade mig hem, in med hästar som sagt, varmare kläder och sedan for vi iväg upp till dem för att äta oxfilé, pressad potatis, tzatiki, vitlöksdressing, sallad, bröd, bacon och någon form av ost som var supergod... Allt var verkligen supergott !!

Tusen tack för underbara grannar, det betydde massor !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0