Mardrömsnatten



Som jag skrivit förr så har jag fått en ny körning. Körde första natten mellan måndag och tisdag.
Helvetesnatt enligt mig !!
Chefen ville att jag skulle vara inne till kl 17.00 fast jag började 19.00, men han ville inte vara kvar tills så sent på jobbet och så ville han prata med mig.
Eller prata och prata, han gav mig 2 enirokartor som det inte ens gick att se på vart jag skulle.
Jag sa till han redan i telefonen att jag ej behövde kartor jag hittar för jag pratat med en kollega som vart där, men nej jag skulle ha kartor..

Lite förbannad för samtalet mellan mig och chefen på kontoret varade i 5minuter så när jag satt i lastbilen var jag 2h för tidig. Snacka om irriterad jag blev redan då.

Jag började masa mig neråt i sakta takt och stannade flera gånger och tog det lugnt. Skulle liksom inte lossa förrens 23.00.

Väl nere ( lätt att hitta ), så backade jag in och lossade. Upptäckte då att jag skulle lasta tomburar, vilket jag inte hade fått någon order av chefen om ( han "glömde" nog berätta det ).
Jaja, sagt och gjort. Lastade 172st burar, snacka om att svetten bara sprutade om mig. Stressad, varmt ( även om det är kylrum där ) och inte fan van att röra mig =P.

Sedan begav jag mitt störsts misstag någonsin inom denna bransch. Jag spände burar allt vad jag ägade och så klappade jag ihop dörrarna och åkte.

Precis utanför byggnaden så kommer det en rejäl uppförsbacke och när jag började gasa så åkte en bakdörren upp och 8st burar for ut på gatan =( !!!!

Snacka om rädd jag blev, TACK OCH LOV så kom ingen till skada eller inget blev skadat heller.
Ringde chefen och bad om hjälp, men han sa att jag fick klara mig själv !!! Vi blev ORDENTLIGT osams då kan jag säga.
Slutade med att det kom 3st ungdomar och gick på vägen och frågade om jag behövde ha hjälp..

Sagt och gjort, alla 3 höll i bakdörrarna så hårt de kunde så backade jag tillbaka ekipaget till plan yta och så hoppade 2st av dem upp på alla burar, längst in och började skjuta fram dem, en i taget ( eftersom de hade skjutit sig bakåt så var alla tvungna att komma fram igen och de måste man ta en och en).

Efter att alla var helt framme så hade jag ännu mera tur, då kom det en farbror som var ute och gick med sin hund. Visade det sig att han körde sådant där skitgods varje dag så han visade hur man ska spänna på rätta sättet, lite speciellt med det där..
Så efter ett tag var det spänt och klart och jag kunde åka igen, något försenad, men lååångt ifrån så sen jag hade blivit om inte hjälpen hade kommit på vägen..

Jag blev så himla glad att se hur jäkla snälla människor det finns i världen. Tänk vilket slit de gjorde för min skull och de känner inte ens mig !!!.
De var hur trevliga, glada och helt enkelt bäst på alla sätt som finns..

TUSEN TUSEN TACK UNDERBARA MÄNNISKORNA SOM HJÄLPTE MIG !!!!!!!!!!!

Har nu kört ytterligare en natt med samma gods, men det har gått hur bra som helst. Gör förhoppningsvis aldrig om det misstaget..








Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad underbart att stöta på hjälpsamma mäniskor i en sån situation. Och vilken tur med farbrorn som kunde visa hur man gjorde på ett bra sätt. Sånt är ju guld värt!!! :)



Kan bara tänka mej hur otäckt det var! Hua. Tur att allt gick bra.

2010-06-16 @ 17:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0