Min nya körning



Här är min nya raring jag kånkar runt i om kvällar och nätterna. Kör bilarna P3 och P6 heter de, ena neråt och byter sedan där nere och tar den andra uppåt igen.
Nya fina bilar, uttagna i Februari så den ena har gått 4500mil och den andra 5500mil, I shift låda i dem båda så växlingen behöver man inte bry sig om direkt =). 480kusar ( tror jag att det är ) i dem också så lite mera orkar de än 420 man är van vid =P.



Trots att det är Volvo man tvingas åka i så trivs jag riktigt bra med bilarna. Går som klockor båda två, visserligen jäkligt sega på väg ner, men väger då också 60ton så kanske inte så konstigt ;).



Kör matvaror till Coop neråt och allt möjligt på vägen hem. Aldrig kört kylvaror förrut så det är kul att få testa på något nytt.
Riktigt fin körning det här, Åker 19.00 från Örebro, ekipaget är redan lastat. Åker ner till Mölnlycke, Fraktkedjan, och får hjälp att lossa bara släpet, lastar sedan tomburar själv på släpet.

Åker vidare till DSV i Göteborg ute i Tuve ocg byter där bil, den andra bilen är redan lastad så jag bara tar den och åker hemåt, tankar oftast i Hova på vägen hem, blir tankning båda bil och släp där =).
4dagar i veckan kör jag, så börjar söndag kväll och kliver av torsdag morgon.

Kör detta nu i 2veckor till, sedan går jag på semester i HELA 5veckor, så jäkla gött. Efter semestern vet jag inte alls vad jag åker på att köra, troligen som det ser ut nu blir det att fortsätta köra detta.

Trodde seriöst att jag inte skulle orka jobba natt, men det går riktigt bra, stannar knappt aldrig och sover och trodde inte jag skulle trivas i en Volvo heller, men det gör jag. Riktigt skön att köra =)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vilken tur att du har fått ärvt ett sånt fint släp;)

Synd att du måste åka Volvo... Puss Lasse =)

2010-06-28 @ 21:53:01
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0