Lastbilen



Natten till igår började jag och min far dela lastbil igen. Vilket jag kan tycka är riktigt skönt faktiskt.
Speciellt om man måste välja med den jag delade med innan eller min far.

Den innan satte nästan aldrig dit abs kontakten, luftslangen satt på trekvart och pyste luft = livsfarligt !!!.
Ofta hände det att sidodörrarna inte var helt stängde eller bakdörrarna..
Lastningen var under all kritik då han ofta lastade lågt fram och högt bakåt vilket betyder att måste jag då tvärnita flyger godset fram = inte bra !!!!.
En riktigt skitgris inne i hytten och allmänt konstig människa !.

Min far vet hur man lastar då vi kört detta gods förrut så lastningen är bra, han stänger alla dörrar väl, sätter dit luftslang och abs korrekt.
Och så är han inte riktigt sådär skitgrisig som den andre var..

Och så kan man nu lugnt lägga ifrån sig en massa saker i lastbilen då vi känner varandra väl så man behöver inte vara nervös för att saker och ting försvinner =) !.


Det var prat om att min körning skulle flytats ner till Mariestad och börja utgå därifrån, men ändrade planer så den stannar som det ser ut nu och vem kan vara mer lycklig än jag ??.
Bästa körningen ever tror jag <3 !!!!.

Enköping- Avågr runt 23.00 från Örebro, upp till enköping, lossa och lasta, vända hemåt igen, stanna i Hallstahammar för att tanka och sedan hem till åkeriet igen. Brukar ta runt 5- 5.5h att köra, får betalat för 6h =)!.

Göteborg. Avgår 13.00 från örebro, ner till Bäckebol i göteborg och lossa, över till RA och byta släp, står ett släp där varje dag som är lastat redan och det jag har med mig är tomt så jag byter varje dag.
Parkerar för rast medans truckchauffören lastar min bil, brukar då dricka gratis choklad eller kaffe och käka mat =)!.
Sedan bär det av hem igen.. Betalat till 23.00, men brukar vara hemme tidigare..

Jobbig körning va?? =D. Inte ett dugg och jag stormtrivs.. Både med tiderna, körningen och lönen !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0