Mina älsklingar



Detta är mina två äkslingar till lastbilar, har visat dem förrut och sagt att jag gillar dem, men gillandet har övergått till älskande. Trodde faktiskt inte jag skulle börja gilla Volvos lastbilar såhär mycket, men ack så sköna dessa pansarvagnar till lastbilar är.
Jag kör 2st likadana lastbilar, ser exakt lika ut, inget som skiljer dem åt, släpen är olika, men bilarna är likadana.



Enda nackdelen med dessa som vart är däckena, de har vart så usla så det slirar på minsta lilla regnfläck till och med. Även om du spottar framför däckena så slirade de.
Eftersom Bengt's leasar dessa bilar av Pema så var det lite problem att få fram nya däck nu till vintern.
Fick börja halkan med de dåliga däckena och ja vissa dagar var riktigt spännande att ta sig fram.

Nu har vi äntligen fått fina nya drivdäck, Michelin blev det och jag är supernöjd !! Riktigt bra grepp och finns inget ont att säga om det. Lastbilarna går som pansarvagnar på vägen.
Och det var inte en dag för sent, denna vecka som vart vet jag faktiskt inte om man tagit sig hem från Göteborg med de förra däckena, men gick strålande med nya däck.

Tänk vad lite däck kan göra en lycklig. Jag älskar mitt jobb, min körning och mina fina lastbilar <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0