397



( Min FINA vagn som jag har de andra veckodagarna, inte något finskt helvete utan svenska fina grejer )

Ikväll blir det jobb igen, och ringde just chefen som sa att jag får tillbaka mitt ordinarie släp som jag ska ha på fredagar !! =)
Förra fredagen så fick jag ha ett annat släp helvete, några hade förstört sitt släp så då tog de mitt fredags släp och så fick jag ha gammalt skit !
Taket går inte att hissa på den så när man lastat övre planen och höjer dem så kan man bara höja dem en bur höjd eller hur man ska säga. Så när det är upphissat och klart och man ska börja lasta undre planet så var övre planet strax ovanför min bröstkorg, vilket betyder att man får böja sig rejält för att lasta undre plan =(
Burarna är jättetunga så det gjorde så j*vla ont i ryggen så jag kunde fan knappt gå efter.
Jag lastade ungefär 5-10bur sedan fick jag gå ut och sträcka på mig, sedan 5-10 bur igen, sträcka på mig sådär höll jag på. Tog världens tid att lasta, vet inte exakt hur mkt bur det får plats, men runt 50 bur kanske.
hela lasten vägde runt 2ton och det lastar man för hand och ungefär hälften lastat med böjd rygg. Ajajaj!!!

Jag har fortfarande ont i ryggen efter förra fredagen, jävla skitvagn, kör den åt helvete !! Det är våran extravagn som vi får ha om något går sönder, men jag blev arg för det var inte jag som hade sönder min vagn utan någon annan och då fick de ta min fredags vagn så jag fick ta det där skiten ! Bara för att jag kör det ekipaget enbart på fredagar, de andra körde hela veckan !!!

Skitvagnen hette Kaupe, finskt helvetesvagn. Idag får jag tillbaka min ordinarie vagn som heter VAK. Också finskt helvete, men ack så fin jämfört med Kaupe. VAK går att hissa taket på och fungerar bra !
Men jämfört med mitt släp jag har hela veckorna som heter SKAB så är båda finska vagnarna skräp jämfört med Skab =)
Finnarna skulle nog ge fan i att bygga släp, de verkar inte fixa det !

Kommentarer
Postat av: Marie B.

Superduper läckert släp!!! : )

2011-04-10 @ 07:53:46
Postat av: frode L

Fint släp. Fast klaga inte,vet många som kör för DSV på ica som inte har råd att köpa nya släp. Är väl 110kr milen även bengts får?

2011-05-01 @ 00:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0