6 ÅR



Ibörjan av februari hade jag vart lastbilschaufför i 6 år, jobbat enbart på Bengt´s Åkeri har jag också gjort i 6år.
Tiden bara rasar iväg, sitter och tänker på vart man kört. Göteborg till största delen är det allt, men även haft körningar på Värnamo, Oslo, Malmö, Borlänge, Enköping, Jönköping, Hudiksvall, Norrköping mm mm.
Älskar att plöja asfalt mil efter mil, och några mil har det allt blivit ;-)

När jag var liten så åkte jag mycket med min farfar som var lastbilschaufför, jag var med lite överallt där han åkte. Vet att jag hade sovkläder med mig ifall jag skulle bli trött och klart man blev det som liten ;-)
Så redan som liten ville jag bli lastbilschaufför.

När det var dags att välja in på gymnasie så började jag på Kvinnersta, ville komma in på travlinjen, men hade 5poäng ifrån så kom inte in så fick börja på jordbruk istället. Men så blev det en plats ledig på trav efter 4-5v, men hade då redan fått kompisar på jordbruks sidan som jag gillade så valde att gå kvar där. Ångrar inte en enda sekund av det, fyfan vad trist att sitta bakom många hästarslen varje dag.

Efter gymnasiet så började jag arbeta på en svingård, jobbade där i 3.5år ungefär. Det skar sig rejält mellan mig och cheferna så därför jag valde att sluta där, jag ångrar inte heller det. Älskade att jobba med grisarna.

När jag stått arbetslös i ca 1v så var jag på mitt första möte hos arbetsförmedlingen så frågade de vad jag ville göra " köra lastbil" svarade jag. Veckan efter ringde de och sa att jag kommit in på lastbilsutbildningen, skulle börja den 20:e september minns jag att det var ;-)
Var inte arbetslös mer än några enstaka veckor.

Jag var riktigt nervös när jag skulle börja utbildningen, hade bara haft mitt vanliga B-körkort i några månader.
Jag var ensam tjej i min grupp, vilket absolut inte gjorde mig någonting då jag trivs bäst att umgås med killar =)

De 5 månaderna vi gick på utbildningen rusade bara fram, kändes som någon enstaka månad.
Vi tog C-kort, CE-kort, ADR, Truck-kort, Arbete på väg, Yrkeskompetensbevis.

Jag tog mitt B, C och CE-korten på nästan exakt 1 år , det är ganska bra gjort enligt mig ;-)

Ångrar INTE INTE en enda sekund i mitt liv att jag växlade om och blev lastbilschaufför, för om det inte är någon som vet det, så vet ni nu att jag stormtrivs som lastbilschaffis " Mitt drömyrke" LOVE IT !!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0