Mat utkörningar



Fick reda på att nästa vecka börjar vi ICA chaufförer att köra ut grejer/mat inför påsken. Lät som ett skämt tyckte jag när de berättade det så var tvungen att ta reda på om det var sant och visst var det.
Det är ganska så sjukt faktiskt, Påsken är helgen v.16, utkörningarna börjar alltså v.9.
Brukar tydligen kunna bli ganska så mycket kaos när det ska börjar köras ut enligt vissa, medan andra säger att det är som vanligt = proppfullt i ekipagen. Och jag tror det kan bli som vanligt, kanske lite mera tyngre saker bara.

Visste ni att julen börjar köras ut redan i September ??
Helt sjukt om ni frågar mig och man börjar fundera på om man äter gammal mat många gånger ;-)

En annan sak jag funderat över med all dess matgrejer jag kör, ( jag kör allt som ICA har förutom kyl - och frysvaror ). Det är det att jag behöver inte ha kylaggregatet igång, inte ens på vintern så det är rejält med minusgrader i ekipaget. Till exempel så är det väldigt mycket barnmatsburkar man kör, de fryser när man kör och så tinas de upp när de kommer till lagret, sedan kanske det transporteras igen och fryser igen sedan tinas det upp ännu en gång i affären, hmm är det egentligen så bra ?!.
Allt görs så, schampoo och skit tror jag inte tar stryk, men vad säger konserver och annat i matväg om frysning/tining/frysning/tining osv ..

Ja vi har ju inte dött av det än, men många gånger tror jag vi människor blir sjuka av maten vi stoppar i oss för den inte är bra och så säger alla att det är magsjuka eller så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0