Jobbet...



Natten till den 29:e december körde jag min sista natt med Matvaror till Coop till Mölnlycke utanför Göteborg.
Körningen lades ner nyårshelgen.
Kan säga att jag är grymt ledsen över det hela, min bästa körning jag någonsin haft har trivts så himla bra med allt, bilarna har vart grymt underbara att köra, släpen har vart kanonbra, skitbra ställe att lossa/lasta på tiderna perfekta för mig och lönen helt okej..
Nu är det slut med det och jag typ gråter över det hela =(.

Denna vecka som vart har jag kört ner till Göteborg och bytt bil sedan hem igen 2 nätter och en natt har jag vart med upp till Västerås med en chaufför och lärt mig lasta dubbelplan.
Alltså ICA:s bilar kör med dubbellastade plan, man lastar ett plan på släpet, skickar upp det i taket sedan lastar man golvet, så det går ungefär in dubbelt så mycket som i vanliga släp.
Så det har inte blivit direkt många timmar att jobba denna vecka.

Nästa vecka ska jag köra Jönköping, något jäkla postgods eller något skit.
Veckan efter vet jag inte, hoppas bara chefen hittar något bra. Han hade lovat mig kör Stockholm, men verkar inte bli något med det.
Hoppas Hoppas bara det blir någon bra körning och som passar med hästarna här hemma. Gärna inte post körning, skulle vilja köra ICA faktiskt, har sagt länge att jag inte vill köra ICA, men det verkar smidigt att köra det.

Tack för den här tiden mina älskade bilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0