Nya körningen



Ja nu är det bestämt vilken körning jag fick. Jag ska fortsätta köra natt, kommer börja 18.00 och sluta runt 03.00 skulle jag tro, men vet inte ännu. Det trista i det hela är att det blir 5 nätters vecka, så kommer jobba natten mellan fredag och lördag =(, men men man kan inte få allt här i livet.

Körningen kommer bestå utav två delar kan man säga: Först tar jag ett bil och släp som är tomt och åker upp till Köping. Åker till Volvo där och lastar upp hela ekipaget, men om jag fattat rätt så lastar inte jag utan jag sitter i bilen och väntar tills det är klart ;).
Åker sedan hem till Örebro och ställer bilen, den bilen går sedan vidare ner till Göteborg med andra chaufförer.

Tar lite rast på åkeriet och hoppar sedan i den andra bil och släpet som också är tomt. Den bilen åker jag upp till Västerås med. Till ICA och lastar upp, och där får man vara med och lasta på. Släpet består utav två lastplan, lastar först ena och hissar sedan upp det i taket och sedan lastar man det undre planet.

Ska bli intressant att se hur många burar som går på, blir nog en hel del.

Jag har aldrig kört dubbla lastplan så ska in och gå en kurs i hur man gör med allt idag innan jobbet. Var med en kollega härom veckan på fick se hur det går till, men måste lära mig alla relän, och så vidare med och så skulle det tydligen skrivas på papper att man får köra dessa släp.
Antar att det är för att dessa släp är jäkligt dyra så de vill väl ha koll på de chaufförer som kör dessa eller något, det visar sig idag vad de säger.

Detta är en typisk slökörning eller finkörning som många kallar det på åkeriet. Enda stora nackdelen det blir med detta är hästarna, jag kan inte ta in dem redan 17.15 det kommer de vägra, och ta in dem 03-04 när jag kommer hem känns sisådär. Så får se hur snäll Håkan är annars vette tusan hur jag ska göra..

Men blir nattjobb och det vill jag ha så jag är glad =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0