Ledig



Fick reda på igår att ICA är inställt på fredag så det betyder att jag är lång ledig för första gången på väldigt länge :D woho woho !
Och imorgon så kör jag som att det vore en fredag, så kör enbart ICA med tidigare lastning, kan det bli bättre ?.

Konstigt det där med ICA, de har stängt 3dgr om året. Midsommarafton, Julafton och Nyårsafton alla andra dagar oavsett röd dag eller något går alla bilar som normalt, Finns fasktiskt de som kan åka på att lasta även de aftondagarna jag nämde, men de flesta är inställda.
Hur sjukt ät det egentligen inte ?, måste vi svenska folket äta så mycket och måste butikerna verkligen vara öppna varje dag året om ? Tror det kommer snart att finnas nattöppna mataffärer, ( antar att det redan finns någonstans ), för vi svenskar är fruktansvärt lata så vi vill handla när vi orkar oavsett tidspunkt. Alla människor har olika dygnsrytmer så jag tror att med tidens gång så kommer det finnas affärer där man kan handla mat oavsett tidpunkt.

Personligen tycker jag att de stora högtiderna och även vissa röda dagar ska alla affärer vara stängde, har man missat något att handla till de dagarna så får man skylla sig själv ;), kan ju alltid försöka låna mat eller vad det kan vara av någon eller så får man helt enkelt planera noggrant :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0